check

Gratis pakketbezorging vanaf € 250,-

check

De gangbare levertijd voor thuislevering: 1 à 5 werkdagen

check

Ruim 3000m² aan magazijn

Gema Plastics logo

Veelgestelde vragen

Hieronder een handig overzicht van de meest gestelde vragen in verband met de GEMA-webshop. 
 

Bij onduidelijkheden, twijfel niet om ons te contacteren. 

FAQ

  • Hoe kan ik mijn bestelling veilig betalen?
    arrow right

    Als u uw betaling heeft gedaan, dan wordt deze betaling afgehandeld door Payment Service Provider MOLLIE. Er staat dan na uw betaling STG MOLLIE PAYMENTS op uw bankafschrift. Dit betekent dat MOLLIE BV verantwoordelijk is voor de afhandeling van uw online betaling.

    MOLLIE BV is een Payment Service Provider (PSP). Als PSP maakt MOLLIE het voor ons als webwinkelier mogelijk om diverse online betaalmethodes zoals Bancontact, Kredietkaart, PayPal, IDeal etc. aan te bieden in onze webshop. Als PSP dient MOLLIE zich aan strenge regels te houden, op deze manier kunt u als consument uw online aankopen bij ons gemakkelijk en binnen een betrouwbare omgeving veilig betalen.

    MOLLIE BV handelt enkel de betaling af en heeft dus geen invloed op de levering van de door u bestelde producten of diensten.

  • Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
    arrow right

    U kan uw bestelling komen afhalen op de site van Gema:

                Gema bv             

    Paalsesteenweg 73/2

                  3580 Beringen

    KOM DE BESTELLING PAS AFHALEN NADAT WIJ U LATEN WETEN HEBBEN DAT DE BESTELLING KLAAR STAAT.

    Wilt u een bestelling plaatsen en dezelfde dag afhalen? Geen probleem! Bel ons (011/43.40.75) op om de beschikbaarheid te verifiëren.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?
    arrow right

    De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van de inhoud van je winkelmandje. Zo kunnen we voor jouw goederen uiterst scherpe prijzen bieden bij afhaling of met een zo laag mogelijke verzendkost op maat van je winkelmandje indien je kiest voor de optie levering.

    Verzendkosten kunnen variëren tussen €0 - €75.

    Verzendkosten op uw bestelling berekenen.

    STAP 1: Voeg alle producten die u wenst aan te kopen toe aan uw winkelmandje.

    STAP 2: Ga naar “ Mijn winkelmandje “

    STAP 3: Kies voor de optie “ Levering naar België “

    STAP 4: De verzendkosten op uw bestelling worden automatisch berekend.

     

  • Wat zijn de verzendmethoden?
    arrow right

    Mogelijkheid 1 = Gratis zelf afhalen ( na afspraak )

                                   Zie verder bij “Waar kan ik mijn bestelling afhalen?”

    Mogelijkheid 2 = Verzenden

    Wij rekenen geen verzendkosten op leveringen in heel België voor orders vanaf 250,- €

    Wanneer er bij uw bestelling ook buizen zitten zal dit bedrag verhogen naar 600, -€

            Verzendkosten naar het buitenland zijn steeds op aanvraag

            Wij leveren niet onder rembours.

  • Wat is de levertijd en hoe verloopt de levering?
    arrow right

    Onze vervoerders bezorgen op werkdagen en tijdens de kantooruren. We hanteren een levertermijn van 1 à 5 werkdagen, maar streven naar verzending (ten laatste) op de volgende werkdag.

    Er dient iemand op het afleveradres aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te kunnen nemen, (bij niet postpakketten) wanneer wij komen leveren met onze eigen transportmodaliteiten of wanneer het om een palletverzending gaat. Bij kleinere pakketten gelden de voorwaarden van de transporteurs.

    Het afleveradres mag afwijken van het factuuradres, dit kun je op het moment van plaatsing van de bestelling aangeven bij het veld “Afleveradres”. Indien er niemand aanwezig is op het afleveradres, dan kan de vervoerder het pakket helaas niet afleveren.

    Bestellingen worden bezorgd binnen België. 
    Buitenlandse bestellingen kunnen worden afgehaald of mogelijk in overleg worden verzonden.

  • Kan ik bestellen als particulier en aannemer?
    arrow right

    Bij Gema kun je zowel als particulier als aannemer bestellen.

  • Kan ik mijn aankoop (gedeeltelijk) retourneren?
    arrow right

    Heb je per ongeluk het verkeerde product of te veel gekocht, of je wenst het product toch niet aan te kopen om welke redenen dan ook, dan kan je het product terug inleveren en dit binnen de 14 dagen na levering of afhaling. Na deze termijn (14 dagen) worden goederen standaard niet meer teruggenomen.

    Indien je als klant de overeenkomst herroept, zal Gema alle tot op dat moment van de klant ontvangen betalingen, inclusief de kost voor de standaard leveringskosten, aan de klant terugbetalen.  Gema houdt wel het recht om voor 4% van de totale prijs van de bestelling (inclusief leveringskosten) af te houden van het bedrag dat aan de klant wordt terugbetaald en dit ter dekking van de kosten die Gema verschuldigd is aan haar betaalprovider, Mollie.

    We betalen je het aankoopbedrag terug binnen de 7 dagen na ontvangst van de goederen.
    Je moet hierbij wel zelf de transportkosten van het terugzenden dragen en het product dient onbeschadigd en overwerkt te zijn en nog in de originele onbeschadigde verpakking zitten (indien van toepassing). Retourzendingen zijn op risico van de koper. Dit houdt in dat Gema niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

    Voor 'niet postpakket'-producten kan je beroep doen op de transportmodaliteiten van Gema. De transportkost is hierbij maximaal gelijk aan de betaalde verzendkost bij de bestelling.

    Let op, producten die geen stockartikels zijn, en die dus speciaal voor jou besteld of gemaakt worden, kunnen niet teruggenomen worden. Als dit het geval is, dan wordt dit duidelijk vermeld bij het artikel.

    Stappenplan voor het terugsturen van goederen:

    STAP 1: Breng ons binnen de 14 dagen op de hoogte van jouw beslissing door ons een mail te sturen (retour@gema-plastics.be)

    STAP 2: breng de artikelen daarna onbeschadigd en onverwerkt in de originele verpakking (indien van toepassing) terug naar onze winkel. Je kan dit zelf doen of via eender welke transportmethode.

    De goederen moeten binnen de 10 dagen na de bevestiging van de retour terug ingeleverd zijn.

    STAP 3:  Gema zal het aankoopbedrag dat in vermindering is gebracht met de retourkosten terug op uw rekening storten.

    LET OP: Artikelen die we speciaal voor u dienden te bestellen bij de fabrikant of op maat gemaakt werden kunnen niet teruggenomen worden. 

  • Heb ik garantie?
    arrow right

    Zeker! Voor bouwgereedschap dat door ongewone omstandigheden stuk is gegaan, zal geval per geval bekeken worden of een omruiling of herstelling binnen de fabrieksgarantietermijn van toepassing is. Contacteer ons ( via info@gema-plastics.be)  en voeg zo veel mogelijk informatie, foto's e.d. toe zodat we jou zo goed mogelijk kunnen helpen!


    Voor geplaatste (verwerkte) bouwmaterialen is er enkel een garantie van toepassing indien de plaatsingsvoorschriften van de fabrikant gerespecteerd werden. Deze plaatsingsvoorschriften kunnen indien nodig steeds opgevraagd worden via de contactpagina.


    Al onze producten zijn conform de Belgische en Europese wet- en regelgeving.


    Gema is niet verantwoordelijk voor de bepaling of een bouwproduct al dan niet geschikt is voor de beoogde werken. Er kan wel desgewenst extra technische productinformatie opgevraagd worden via de contactpagina .

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×